Pages

Sunday, March 06, 2016

::varenna::




varrena in snow! it's serene and pretty. i'ts definitely an experience to visit the italian lake district in snow.  according to one of the store owner that chatted with you, it's rare to experience such a heavy snow and you got it all right.
you won't mind the snow but it's just too cold to wander around and you have to resort to a pizzeria to warm your body and refuel your energy.  all in all, it's a good experience that you couldn't ask for more. oh well, when life gives you snow, might as well enjoy, appreciate and embrace it.
===

這可是我今年冬季遇上最後的一場雪、沒想到竟然是在這週末。我不抱怨、反而慶幸有機會看到非一般的山湖景色。反正可遇不可求、來之安則安之。Varenna應該是個漁村、比Bellagio更小。
渡輪靠岸後、我漫無目的地往上走、以為像Bellagio一樣、商業區在山上、結果不是、上面除了酒店、民宿之類的幾乎人影都沒有、就只有大大片的棉花雪、下個不停。沒輒了只有回到碼頭去、後來才發現市中心在碼頭的另一邊。沿著湖畔走過去、一段路走來有幾處可擋風雪、再回頭望碼頭那一邊別有不同的景色。
走著走著就到了所謂的鎮中心、在一家店和店主聊了起來、他說我幸運可以經歷科莫湖的雪景因為科莫湖區下雪的天氣寥寥無幾。但我心中最想要的是藍天白雲的科莫湖呀! 既然來了、盡量享受這非一般的科莫湖罷。
聊完後得知鎮中心因為還不屬於旅遊季節加上天氣惡劣、應該沒有人氣、所以就折回碼頭找吃去。在一家披薩餐館點了一杯白酒及披薩。平時我都不吃澱粉類的食物、今天需要保溫所以點了披薩、最終我還是把披薩料都吃完留下3/4的披薩皮沒吃。
用完餐點、回程的渡輪也到點了、離開餐廳跳上渡輪回Bellagio也!

No comments:

You may also like these

Blog Widget by LinkWithin